Enda bedre kundekontakt med Direct Messaging

Publisert
25/5/2020

Nå får kundene enda raskere svar på sine henvendelser med chat-funksjonen i den nye produktkatalogen. Men hva betyr det for de interne prosessene til Westcon Løfteteknikk?

Westcon Løfteteknikk har lansert sin nye, digitale produktkatalog for nye og eksisterende kunder.

Les mer om dette her.

I katalogen finner en alle produktene selskapet har, til både salg og utleie, innen løfteteknikk, fallsikring og tilkomstteknikk.

Selskapet har nå også satt opp Direct Messaging i katalogen, for besøkende som trenger hjelp eller mer informasjon om produkter og utstyr.

Selskapet, som hadde omsetning på over 245 millioner kroner i fjor, satser nå på digitalisering fordi de ser et behov i markedet for en lettere og mer effektiv løsning for salgsprosesser og kundebehandling.

Den nye produktkatalogen tilbyr nemlig også en chat-funksjon, hvor du kan snakke direkte med ansatte som sitter på mye kunnskap og ekspertise.

 

«Vi står klare for å hjelpe alle som trenger å finne riktig utstyr. Er man usikker, eller behøver man mer informasjon, er vi kun et tastetrykk unna», sier administrerende direktør, Karl Johan Jentoft.

 

Denne funksjonen vil ikke bare sørge for raskere respons til kundene som trenger raske og gode svar på sine henvendelser.

Men hvordan påvirker dette de interne prosessene i selskapet?

I følge en pressemelding sendt ut av Westcon Løfteteknikk, vil produktkatalogen åpne opp for mer automatiserte prosesser internt i selskapet, og den administrerende direktøren har store håp for den digitale satsningen:

 

«Dette er starten på en enda mer moderne Westcon Løfteteknikk» sier en stolt administrerende direktør, Karl Johan Jentoft.

Den direkte kundekontakten betyr også at de ansatte får frigitt mye av sin egen tid, slik at de kan gi enda bedre støtte til enda flere kunder.

"Med chat-funksjonen har vi nå mulighet til å videreføre henvendelser direkte til personer som sitter på ansvaret for det type utstyr, eller den avdelingen det gjelder. Dette gjør prosessen betraktelig mye enklere og mer effektiv, både for kundene såvel som internt hos oss".

Med en raskere og enklere bestillingsprosess, vil denne produktkatalogen kunne effektivisere hverdagen til kundene i mye større grad enn tidligere.

Har du spørsmål om våre produkter eller trenger du utstyr som ikke står oppført i katalogen? 

Ta kontakt med oss i chatten på https://products.wcl.no/no.

Les flere nyheter