– Vi må hjelpe kundene når vi kan

Publisert
9/2/2021

Formann Kennet Kaldheim i Westcon Yards gir gjerne det lille ekstra for å hjelpe kundene. Nylig ble han og teamet hans redningen da Viking Avant fikk motorproblemer under en testtur, midt i helga.

Odd Kåre Mæhle som var inspektør fra Eidesvik Offshore om bord i skipet kan ikke få fullrost Kaldheim og Westcon nok.

Image
Kennet Kaldheim mener det er naturlig å strekke seg litt ekstra for kundene når det trengs. (Foto: Privat)

– Det er utrolig viktig at de stiller opp når vi trenger dem, denne gangen var det mekanisk avdeling som var veldig fleksibel. For oss er helgene like viktige som andre dager, vi må nå fristene våre og få gjort de jobbene vi skal, forteller Mæhle.

– Vi kommer stadig tilbake til Westcon, og grunnen til det er de som jobber der, og ledelsen som styrer prosjektene. I tillegg er både pris og kvalitet selvsagt avgjørende, sier Odd Kåre Mæhle som forteller at året Eidesvik har lagt bak seg har vært veldig utfordrende med tanke på koronasituasjonen. Noe som gjør det ekstra viktig å hente inn dyrebar tid og kostnader i prosjektene.

Ekstra service

Supplybåten Viking Avant har blitt oppgradert med en hybridløsning fra Westcon Power & Automation, og planen er at båten skal på jobb i Barentshavet som NOFO-beredskap for Equnior. På en viktig testtur en lørdag tidligere i år fikk Viking Avant motorproblemer. Mæhle kontaktet formann Kennet Kaldheim lørdag kveld, og tidlig søndag var både han og flere industrimekanikere på plass for å ordne opp. Problemene var større enn ventet og det ble sent søndag kveld før jobben var ferdig. Likevel var Kaldheim like blid.

– Jeg mener at vi må hjelpe kundene når de har problemer, vi blir veldig godt kjent med de, det er nesten som gode kollegaer. Det er jo kundene vi lever av, så det skulle bare mangle om vi ikke gir litt ekstra god service, mener han.

– Slik har det vært her så lenge jeg har jobbet på Westcon, det er ikke mange ledd en må gå gjennom, her kan en ta en direkte-telefon og få hjelp, forteller Kaldheim som selv startet som lærling hos Westcon i 2009. Da søkte han på sommerjobb i bedriften, i stedet fikk han tilbud om læreplass. Kort tid etter fikk han jobb som bas, og nå er han formann.

Godt arbeidsmiljø

Han mener arbeidsmiljøet på Westcon er godt, noe som også er viktig for å sikre gode resultater.

– Det er en god kameratgjeng som jobber sammen, alle er arbeidsmotiverte og ikke minst løsningsorienterte. Og når folk yter så mye er det også lav terskel for å få fri andre veien, ingen stiller spørsmål om noen trenger fri. Dette går begge veier, mener Kaldheim.

Les flere nyheter